رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گزارش|

اهمیت زیرساخت‌ها در کنار آموزش و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در تماشاگران + فیلم

7:45 - 17 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۳۱۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
اهمیت زیرساخت‌ها در کنار آموزش و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در تماشاگران + فیلم
نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو در حالی به پایان رسید که حاوی درس‌های زیادی برای شرکت‌کنندگان بود.

خبرگزاری میزان - نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ در حالی از ۳۱ شهریور ماه به صورت رسمی در شهر هانگژو آغاز شده بود که روز گذشته یعنی در ۱۶ مهرماه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

اما اقدامات و نحوه برگزاری این رقابت‌ها می‌تواند به سان یک کلاس آموزشی برای برگزاری رویداد‌ها و تورنمنت‌های بزرگ باشد، کاری که چینی‌ها دیگر به آن عادت کرده‌اند و برایشان امری عادی شده.

فارغ از سازماندهی، برنامه‌ریزی و زیرساخت‌های بی‌نظیری که چینی‌ها برای برگزاری بازی‌های آسیایی تدارک دیده بودند، سازماندهی تماشاگران برای حضور در سالن‌های مسابقات و تماشای رقابت‌ها از نزدیک قبال تقدیر بود؛ اقدامی که بدون شک می‌تواند نه تنها در بالا بردن نشاط اجتماعی در جامعه تأثیرگذار باشد، بلکه نقش مستقیمی در ایجاد علاقمندی و گرایش نسل نوجوان و جوان این کشور به ورزش حرفه‌ای خواهد داشت. 

بر خلاف آنچه این رقابت‌ها به بازی‌های آسیایی هانگژو شهرت دارد، عملاً ۵ شهر دیگر نیز درگیر این رقابت‌ها بودند که با فاصله حداکثر ۱۰۰ کیلومتری از مرکز برگزاری بازی‌ها قرار داشتند.

آنطور که گفته می‌شود و بر اساس اعلام مسئولان برگزاری، در این رویداد تلاش شده بود مسابقات در شهر‌های مختلف برگزار شود تا نه تنها آن‌ها نیز درگیر برگزاری رقابت‌ها شوند بلکه طوری برنامه‌ریزی شده بود که رشته‌هایی که در این شهر‌ها از اقبال بیشتری برخوردار هستند میزبانی آن رشته را عهده‌دار شوند؛ مانند میزبانی مازندران در ایران از مسابقات کشتی یا ارومیه از رقابت‌های والیبال.

همین برنامه‌ریزی و سازماندهی هوشمندانه سبب شده بود عملاً هیچکدام از سالن‌های ورزشی برگزاری مسابقات نه تنها خالی از تماشاگر نباشد بلکه بسیاری نیز موفق به تماشای رویداد مورد علاقه خود شوند. حتی گاهی اوقات در رشته‌هایی که چینی‌ها بخت بالایی برای کسب مدال طلا نداشتند هم شاهد استقبال کم‌نظیر تماشاگران بودیم.

از دیگر نکات جالب توجه در این رویداد معرفی رشته‌های ورزشی آن رشته در سالن محل برگزاری برای آن دسته از علاقمندانی بود که شاید با جزئیات و قوانین آن رشته آشنایی نداشته باشند، به طوری که پیش از آغاز رقابت‌ها با ویدئو‌ها و تصاویر کوتاه به صورت مختصر و مفید شمه‌ای از قوانین و مقررات و نحوه برگزاری مسابقات آن رشته به تصویر کشیده می‌شد. اتفاقی که می‌تواند به ایجاد علاقه در نسل جوان برای گرایش به این رشته‌ها نقش به سزایی داشته باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *